Anna ten Hove: “In eerste instantie zei mijn man: nee hoor, zo’n stoel hoef ik niet, ik zit helemaal prima.” Ja, je zit wel goed, zei ik toen, maar je staat niet goed op! Hij heeft namelijk serieuze knieproblemen. Dan geeft zo’n stoel net het zetje dat hij nodig heeft!”
Anna: “We hebben kennissen met zo’n stoel. Zij bleven maar zeggen hoeveel gemak ze ervan hadden en hoe blij ze waren met hun aanschaf. Dat gaf ons uiteindelijk het laatste zetje. Kijk, je neemt zo’n stoel natuurlijk niet zo maar. Je hebt ergens last van, en dan is het een hele fijne oplossing. Mijn man wilde hem eerst niet, maar nu is hij er heel gek mee! "Als hij eenmaal zit, dan wil hij eigenlijk niet meer opstaan: hij leest, puzzelt en rust op die stoel. Het is echt ‘zijn’ stoel.”
“Achteraf ben ik er inderdaad heel blij mee”, vult Albert ten Hove aan. Het is geen kleine aanschaf, maar die stoel is het waard. Hij past gewoon precies bij me en al die opties om uit te kiezen zijn heel fijn.
We hebben die stoel nu net iets langer dan een jaar, sinds 16 maart om precies te zijn”, vult hij aan. “Waarom ik dat zo exact weet? We waren de week ervoor op weg naar een verjaardagsetentje van onze kleinzoon. Eigenlijk puur per toeval keken we onderweg naar de sfeervol verlichte etalage van Meubelzorg. Toen zei mijn vrouw: laten we daar gaan kijken!”
Anna ten Hove: “Wat echt het verschil maakte, was Jordy. Zo heette de verkoper. Jordy begon met een kopje koffie, luisterde toen heel goed naar onze ideeën, en liet ons vervolgens precies de goede stoelen zien. We wilden namelijk niet zo’n enorme joekel die meteen je hele woonkamer vult. De bekleding moest niet van stof zijn, maar van zacht en soepel leer. We probeerden een aantal stoelen uit. Even voelen hoe de vulling was en of de vorm paste. Jordy ging ook een aantal dingen opmeten zoals: de afstand van je schoenzool tot aan je knieholte, de lengte van je rug, de lengte van je bovenbenen, de afstand van je schouders tot elleboog etcetera. Allemaal belangrijk om de stoel op maat te maken. Hij gaf ons goede adviezen, nam de tijd en had een antwoord op al onze vragen. Toen was het eigenlijk zo geregeld! In één keer goed."
"Zelfs de kleur hadden we in ons hart al gekozen. Maar voor alle zekerheid namen we toch wat kleurstalen mee naar huis. Achteraf gezien was vooral de secure manier van opmeten bijzonder: een armleuning die een beetje hoger of lager is, kan echt het verschil maken!
Ongestoord verder lezen
De wereld van technologie verandert snel, en dat biedt veel kansen om uw leven thuis makkelijker en comfortabeler te maken. Van slimme apparaten die u helpen met uw gezondheid tot technologieën die het dagelijkse leven net iets aangenamer maken.
We leven in een tijd waarin iedereen het druk lijkt te hebben. Toch kan het leven soms makkelijker en gezelliger zijn als we vaker bij onze buren aankloppen. Of het nu gaat om een simpele vraag of een wat grotere klus, uw buren zijn dichterbij dan u denkt. Waarom vinden we het dan zo moeilijk om om hulp te vragen? En hoe kunnen we dit leren?
Fijn oud worden, dat willen we allemaal wel. Maar hoe geeft u uw leven vorm als u ineens gepensioneerd bent en alle tijd van de wereld hebt? Als we denken aan hoe we op een prettige manier ouder zouden willen worden, denken we al snel aan onze gezondheid. Maar fijn ouder worden is meer dan een goed werkend lichaam. Eigenlijk zou u op tachtigjarige leeftijd nog dezelfde eisen aan het leven moeten stellen als toen u veertig was.
WELKOM BIJ MEUBELZORG!
Wijzig hieronder het land om de juiste taal in te stellen.